torsdag 28 februari 2013

Nytt ljus...

...på mig, för mig, till mig, till familjen, till livet. 



Nu tänker jag förstås utomhus, solen som sprider kraft och inspiration, glädje och längtan.
Kunde bara inte låta bli att visa lampas som äntligen har fått en plats där den kanske kommer att stanna. Visst är den jättesnygg?!

Häromkvällen tog jag mig lite tid att rensa upp utanför ytterdörren. Och vilken skillnad det gjorde. Nu blir jag så glad flera gånger om dagen när jag och vi går ut och in. Lite vårlökar i korgarna. Lite kvistar i en annan stor korg och, ja det blev några penséer också som faktisk inte kunde ens komma ner i jorden. Det var liksom fruset...

Bilder?
Nä, glömde.
Tur att Ebbes dagis tog bilder igår istället... . Puh vilken tur att jag just hade städat bort vintersnafset... Förevigade på förskolan med områdets slarvigaste entré... det vill man ju inte va med om;)

PS på Ebbes förskola går de runt till alla barnens hus och fotar utanför ytterdörren. Sen ritar de kartor och tittar på webkartor. Jättekul! Barnen älskar det, och jag!


Visst verkar denna hemmalunchen bra, för ledsen hals menar jag!

U

1 kommentar:

  1. Å vad bra tack snälla för all golv info:-)
    Ja den lampan är ju bara såååå snygg!
    Krya på dig!
    Kram/ Sabina

    SvaraRadera