fredag 23 december 2011

Nu är vi redo...

...att ta emot julen!
Julgranen gör sällskap med alla klappar. Tomten har ju varit här två gånger och lämnat, om natten...
Jag och min make har en, ja vi får nog numer kalla det för tradition - här spelas det nämligen Binglotto på lillejulafton. Mysfaktorn är på topp med glögg och, ja allt det där mysiga som hör till.
Just nu slås den sista klappen in, något som tomten ska lämna i strumpan i natt. En gemensam present till gossarna som förhoppningsvis ska roa mest hela dagen. Mannen ska göra en variant, eftersom båda ska få den, med ett snöre de ska följa från sina sängar, som sen går samman och leder fram till finfina bilbanan. Avancerat värre:) Love har pratat om denna bilbana läänge, vi har inte riktigt lyssnat in det förrän idag, svag som man är för sina små, bar det iväg till leksaksaffären, igen... Man vill ju inte gärna göra sina älskade besvikna på julen... Skärpning nu Ulrica, tänker jag.... men men här ligger den nu!




Imorgon bär det iväg till barngudstjänst i kyrkan här på området, mysigt tycker jag. Mormor förklarar för oss att julen faktiskt inte bara är julklappar och mat! Bäst att göra som mormor säger, men jag gillar det också, Love med förhoppningsvis!

Merry Christmas!

Love
U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar