torsdag 23 juni 2011

Lavendel!

Har jag sagt det förut - jag äääälskar Lavendel. Jag skulle kunna ha Lavendel i vartenda hörn (har jag nästan också) i hela trädgården. En riktigt kraftig lavendelhäck är en dröm. I vårt förra hus planterades en sådan, sen flyttade vi. Hoppas någon annan njuter den nu!




Tack min kära kollega för allt fint, gott och väldoftande jag fått av dig till nya odlingslådorna. Nu kommer det snart att spira....


Rosor... Min syster sa till mig för några år sen att kärleken till rosor kommer med åren, ja dessvärre gör den nog det. Denna ljuvliga ros är några år gammal, har fått flytta några gånger och blommar ännu inte så generöst, men oj vad underbart den luktar! Har idagarna införskaffat en ny vit väldoftande ros, en buskig varitant. Den har precis börjat slå ut och den doftar.... underbart den också. Mer rosor tack!

U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar