söndag 20 mars 2011

Att väcka trädgården till liv...

Idag har vi haft en skön trädgårdsdag. Den började på förmiddagen då det fortfarande var ganska kallt, brrr... Men det tog sig, solen visade sig och värmde oss frusna!





I en liten liten trädgård kan man tro att det går åt lite lite tid! Så skulle det nog kunna va men jag älskar att pyssla och förstora vårt hus genom att göra fler rum utomhus... Låter bra eller hur:) Vi har bara haft en sommar innan i vårt hus, fortfarande är det lite trevande hur vi vill ha det och vad som är trivsamt, funktionellt och snyggt! Tankar om vad vi ska göra denna säsong är igång, och har varit ett tag. Lite förnyelse behövs för att få det lite mer mysigt, levande och spännande... Det är inte så stor skillnad på att inreda inne eller ute, tankarna går igen och sätter spår som påminner om inne. Efter fem år som husägare känner jag mig fortfarande som en nybörjare, men jag älskar det, kanske skulle jag blivit landskapsarkitekt :), mitt intresse och min glädje över att fixa ute är såå stort... men som sagt det är fortfarande trevande...

Idag har vi röjt, krattat löv och sopat. Slängt gammalt, krukor som inte orkat med vinterkylan, växter sen i höstas och så allt detta grane... Det mesta är redan borta men en del har jag låtit vara kvar, till och med vår gran utanför ytterdörren fick stanna... galet? I veckan ska det ju bli så fint vårväder så visst är det dags att göra plats för nytt! På tv sa de att våren har kommit till Skåne sen ett par veckor tillbaks (med meterologiska termer mätt).

U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar