onsdag 18 december 2013

...och så va vi här!


Vi är inne... i nya huset!! Dagarna går i ett, hantverkare är igång, vi jobbar där dygnet runt (inte riktigt). Flytten blir senare, nu ska det göras till Vårt först! Just nu är det målning på gång. Allt, verkligen allt målas invändigt. Barnen får lite tapet och en vägg rivs. Elektrikern fixar och jag säljer på blocket! Barnen tycker allt är såå spännande, hur fräckt är det inte att riva vägg med kofot och allt vad som behövs. Läxan görs på golvet, vi äter middag på golvet och ibland blir man tom nattat på golvet, i en hörna. Bara man får va med... 💛






U

3 kommentarer:

  1. Åh. vad spännande för er!
    Ska bli så roligt att se när ni har gjort det till ert! :)

    SvaraRadera
  2. Hej!! Så fint!! Har en fråga till dig angående golvet. ... har ni slipat innan ni målar? Vi har trägolv som vi slipat & lackat för några år sen...nu vill jag så gärna måla det vitt. Måste hyra en dyr slipmaskin tro eller funns det nån färg som täcker bra? Tack på förhand & tack för en fin blogg & inspirerande instagram! Mvh Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia!

    Tack för din kommentar.
    Jag har täckmålat ekparkett tidigare och fått ett jättefin resulat. Båda gångerna har jag börjat med att rugga upp golvet med ett fint sandpapper, Därefter har jag dammsugat ohc våttorkat. Sen grundmålat en gång, därefter täckmålat två gånger. Jag använder bra färg från färgbutiken, avsedd för trägolv. Inget svårt alls;)

    Lycka till om det blir av!

    Ulrica

    SvaraRadera