tisdag 25 juni 2013

Alla väntar på...

...juni, juli, augusti...
Ibland glömmer jag varför jag längtar så efter sommaren. Ofta är jag så upptagen av att gilla årstiderna. Gilla höst och kyla, gilla vinter och snö, gilla vår och värmen som smyger sig på.
Men nu minns jag, sommarens alla sidor som faktiskt överträffar det mesta. Dofterna, ljuset, fåglarna, blommorna, det gröna, kvällarna, sommarkänslan.
Semester, nä... inte är det semestern som lockar. Det är sommaren i sin helhet, sommarkänslan oavsett om jobbet finns där eller ej. Sommaren i sin helhet.

Sommar i vardagsrummet.

Sommar i köket och morgonkaffet ute.

Sommar däruppe, daggkåpans alldeles underbart gröna blad, som vackrast när det är nyregnat.  

Trädgården som får sig ett lyft. Trädgården som i år är mer grön och mysig.

Åh, jag gillar detta!

U


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar