lördag 3 november 2012

Är det dags redan...

...ja, det är ju i varje fall såå himla svårt att motstå.
 
 
det blev en tur till Ikea häromdagen och det slutade såhär.
Visst känns det tidigt att börja med julen, och jag är inte riktigt där. MEN advent och lucia börjar närma sig, de högtider jag tror att jag gillar mest på året.
Jag tänker också lite vinterstämning, och där ingår de små hyacinterna, som jag vill njuta av jäääättelänge, små granar och kanske en stor till trädgården redan nu. Lite mer ljus, ljusslingor inne och ute, kransar av mossa, dofter som påminner om vinter och, ja just det - jul.
Jag vill njuta länge av vintern och högtiderna med andra ord.
 
Nu är skruvdragaren laddad och målarburkarna och penslarna framme. Vi har varit på brädgården, vårt (mitt) favoritställe. Älskar att man kör in med bilen och går och luktar och pekar och får sågat i rätta längder:)
 
U



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar