torsdag 6 september 2012

Lite misstänksamhet...

...känner jag nog allt av...
Dagen vi hade knytis på jobbet för att säga hejdå till en kär kollega.
Dagen då jag hade gjort kantarellpaj och  bakat bröd.
Dagen då flera flera bad om receptet.
Ja ja, jag förstår att ni trodde mamma fixat och bakat till mig, eller hur...
För inte är jag speciellt känd för att baka och laga gourmetmiddagar!
Men nu är det faktiskt så att det var jag, jag som lagat paj och bakat bröd. Japp!

Här kommer utlovat recept på pajen!
Njut, den är underbar och LCHF:)


Kantarellpaj med västerbottenost
4 portioner
5-6 dl kantareller
5 dl riven västerbottenost (200 g)
5 ägg
3 dl vispgrädde
1 gul lök
salt och peppar
smör
Stek kantareller med lök i smör, salta och peppra, lägg i pajform.
Vispa ihop ägg och grädde och lite salt o peppar.
Rör ner osten och häll allt över kantarellerna.
Grädda i ugnen 225 grader i ca 25 min!



Bilder lånade från 56kilo.se

U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar