tisdag 14 augusti 2012

Vackert...

...i trädgården!
Rosorna har inte riktigt velat leva i  våra trädgårdar, hur svårt kan det va...tänker jag...
Men nu har jag en fantastiskt vacker ros som blommar omgång två denna sommar. Fortsätt gärna några omgångar till. Trädgården har denna sommar fått lite mer liv, mer som frodas och nästa år ska de perenna växterna ta ut svängarna rejält har jag tänkt. Längtar efter daggkåpan...
Besökte en grannes trädgård häromdagen, sååå fin. I den gamla ljuva stilen. Det ger mig inspiration. Jag tänker i vår miniträdgård skulle vi ju kunna ta ut svängarna rejält, det blir liksom ändå inte så mycket jobb:) Jag tänker mig singel, gatsten och Vilda växter. Att spela fotboll i trädgården är liksom ändå kört, eller... Alla tycker inte som jag i denna familjen, kan jag nog konstatera!
Jo, en liten gammeldags trädgård, som ett välkomnande rum, en helhet. Mmmm den suger jag på ett tag...!

 
  

Älskar mina odlingslådor. Efter andra försöket kom odlingarna igång. Nu frodas både det ena och andra där och vi skördar efter hand. Har dock inte lyckats med någon sallad iår, den saknar jag.

U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar