tisdag 10 april 2012

Och så avrundar vi påsken...

...med en helbra familjeheldag.


Mitt i morgonbestyren åker stora kartboken fram, till min stora glädje, jag som älskar kartor. Tror att mina gossar börjar göra detsamma.


Och plötsligt blir man lite påmind om att man är pojkmamma. Där står dom och gör garage i bokhyllan till sina Blixtenbilar. Haha, så underbart...


Här står de på rad...


Love tyckte att Finn McMissile förtjänade en egen bild.


Sen stegade vi ut i regnet och tog bussen till stan...


...först lunch och sen fick Ebbe sova gott i vagnen medan vi ...


...vandrade vidare till Dunkers. Ohhh, jag älskar detta hus...


...passande nog var det påskaktiviteter som lockade oss. Först fick Love rita teckning i foajén som nu sitter på väggen till allas beskådning. Sen vandrade vi upp några våningar till pressrummet för grafisk konst. Härligt! Love gjorde finfina tavlan och jag bara njöd och inspirerades av miljön... Detta rum - färgerna, borden, benbockarna, stolarna, konsten på väggarna... Allt skulle jag kunna tänka mig att ha hemma i mindre format, och varför inte, jag har ju en atélje, kräver bara lite lite nytänk...





Okej, buss hem igen, film på hemmakväll och biodags hemma med popcorn och allt annat mys. Alla nöjda.


Ja just det, vi avslutade med pannkakor:)

Tillsammans!

U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar