onsdag 21 december 2011

I skolan igår...

...var Love med mig.
Jag hade en heldag med skolbarnen, händer inte så ofta. Julpyssel i alla dess former stor på schemat, alla var såå kreativa. Det är verkligen lycka att få jobba i skolan. Jag älskar gemenskapen, personligheterna, styrkorna, svagheterna, utmaningarna och framstegen. 
Julavslutningen idag var vacker och så stämnigsfull som man kan önksa sig. Härligt att få önska alla mina stjärnor god jul. 


Men men, igår var som sagt Love med mig i skolan. Jag tyckte att denna pysseldag skulle passa perfekt. Love har aldrig förr varit med mig i skolan, gissa om han längtade och var spänd av nyfikenhet inför tisdagen. Med facit i hand var det en alldeles perfekt dag, Love njöt. Eleverna tog hand om honom, så fina. På lektionen, i matan, på rasten. Jag varken märkte eller knappt såg min gosse förrän eleverna gått hem. Tror han kommer att bära med sig dessa minnen länge. Som pricken över iet, tog vi bussen hem!  


U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar