tisdag 15 november 2011

För snart två år sen...

 ...på mammas strand, gick jag med bebismage och väntade!
Jag väntade på att en liten gosse skulle bestämma sig, bestämma sig för att se världens ljus för första gången.
Vädret var som denna söndag, kyligt, disigt och alldeles stilla och fridfullt och mammas hund lika ivrig och glad, precis som idag.
I telefonen pratade jag min fina vän Jenny som sa, jag tror det är dags idag...
Du var färdig och efterlängtad, älskade barn.
På natten bar det iväg, och strax därefter fanns du hos oss, vår Ebbe, vår stjärngosse, född tidigt på Luciamorgonen, för snart två år sen.



Du kommer alltid att få vara vår stjärngosse, jag älskar att kalla dig för det, jag kan inte tänka mig något vackrare än att vara just en stjärngosse.
Vit särk och strut, i många år framöver!

U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar