söndag 6 november 2011

Att bygga en bänk...


...kan låta svårt, men kan vara hur lätt som helst!
Det var det idag, hur lätt som helst. Med rätt hjälp på K-Rauta, gick det som en dans och jag var stolt som en tupp när maken kom hem.
Jag har alltid gillat detta byggvaruhus men idag var besöket bara bäst. Med utgångspunkt från min ritning, ritade vi igen, räknade och sågade. Hem körde jag med bilen full av tillsågat virke, skruv, vinkeljärn, gångjärn och stor entusiasm. Att bara glida in med bilen och få all hjälp man kan tänka sig, är min melodi! Min kreativitet har fått utlopp!
Bänken är på plats, med lock och avskiljare i för att ha koll på ytterplagg och skor. Stabil som bara den. Den är teststylad och provad. Nu återstår det roligaste, att måla och styla på riktigt.



 Här börjar vi...


 ...nu testar vi...

...sittande och liggande...


...nu väntar vi hem pappan i familjen!

U

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    vilken fin bänk- jag gillar verkligen idén med en sådan bänk hemma. Det skulle vara roligt om du vill visa upp det här projektet på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera