måndag 18 juli 2011

Nyheter, omflyttningar och förändringar...

Inledningen på min tvåveckorssemester har varit intensiv, konstruktiv och produktiv. Ikväll kan vi luta oss tillbaka och njuta av alla förändring vi gjort de senaste dagarna. Det började i fredags med det nya golvet (som känns såå rätt), därefter blev det loppis som i sin tur gav fler förändringar hemma. Vi har rört runt massor och vi inser hur mycket vi har hemma som kan användas på nya sätt. Tex vårt nya soffbord, mitt allra första loppisfynd för kanske tio år sen, har fått kortare ben och vi har fått ett nytt soffbord. Köksön förvaras nu i mammas förråd och i stället har ett klaffbord fått plats i köket intill en vägg, som ett extrabord att duka när det behövs.
En gammal dörr skapar harmoni och värme och minner om gamla tider, i vårt nya vardagsrum. Därtill ett fönster som min kära frisör Lotta på Självfallet, skänkte till mig, Ett fönster som suttit i hennes gamla hus. Tack Lotta, det var väldigt omtänksamt av dig. Jag vet att det var flera bud på det, på salongen. Gladast är jag!
Matbordet är nog den största överraskningen. När jag kom hem med detta var det många som dissade... jo, ni dissade det allihop :) Men nu är tongångarna något annorlunda... Lagom rufft, slitet och rustikt. Och som jag ville, att man kan sitta tre på varje sida om.


Vardagsrum, soffbord nytt och nött...



Vardagsrum dörr och fönster - gammalt.... Bord i köket, ett matbord vi kommer att älska.

Ursäkta dåliga bilder!

U


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar