onsdag 27 juli 2011

Att ha en egen dag!

I en butik hämtade jag ut ett paket för en tid sen, mannen ville se legitimation, han konstaterade glatt att jag snart skulle fylla år. Han sa "eller du har slutat fylla år?". Spontant tänkte jag "gud nej". Jag svarade, "nä, det går bra ett tag till".
Jag har fyllt 35! Jag minns när jag var "ung", då var ju 35 jättegammalt. Men någonstans runt 25 började jag inse att det händer inte så mycket med åren, det är ju fortfarande jag och jag känner mig ganska mycket som förr. Det ända som skrämmer är att tiden går fort, försvinner iväg... Men tänk så mycket som hänt på vägen. Tänk på lilla jag som träffade min kärlek redan på högstadiet, som sen delat livet med honom och som sen fått uppleva det finaste som finns, att sätta nya liv, helt nya små människor till vår värld. Vilken resa!
Jag vill fylla år vartenda år.
 Jag är stolt och glad för varje år som går.
Jag vill möta varje nytt år, lite klokare, lite mer insiktsfull och med mer erfarenhet i bagaget.
Jag tycker om att finnas till, att fylla år!

Tack alla för en fantastisk dag igår!


  





 Inte svårt att förstå att jag gillar att fylla år :))

U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar