söndag 22 maj 2011

Rörigt värre...



...blev det härhemma när jag i helgen svartoljade golvet i vardagsrummet.
Det började med att jag skulle bättra på några fläckar då jag insåg att större delarna av golvet behövde mer olja. I höstas lät vi en golvkille slipa, luta och svartolja vårt ekparkettgolv i vardagsrummet. Om jag skulle råda någon annan att göra detsamma? Tveksamt! Golvet är snygg som svart, vi gillar det och det passar vårt hem. Men det är inte speciellt tåligt och det behöver underhållas. Det blir väldigt dammigt, allt syns och det blir ganska lätt märken. Meningen är att det ska behandlas en gång om året och däremellan bara såptvättas. När jag nu skulle bättra på fula märken tycktejag  inte det räckte så nu blev det nästan hela, men inte riktigt hela hmmm känns lite som en kattatvätt... Men i kväll har vi möblerat tillbaka och det ser just nu ganska snyggt och lyckat ut!

U

2 kommentarer:

  1. mamma CarinB23 maj, 2011

    Kommer hem med Annacarin på torsdag.Hon ska ju jobba med dig.? Har handlat till Gittan idag och sen fikat på hennes mysiga balkong.Längtar till att få träffa gossarna.

    SvaraRadera
  2. Mamma Carin23 maj, 2011

    Golvet blev ju fint,!

    SvaraRadera