lördag 30 april 2011

Däruppe!

Sovmorgon fick jag idag! Mannen min går hellre upp än vad jag gör, han vilar gärna en kvart på dan... det gör inte jag!
Efter frukost blev det lite fix hemma. Medan Micke har varit hemma med Ebbe i två dagar, feber, har han hunnit med mycket bra mellan varven, så skönt att komma hem till nystädat hus! Idag återstod bara lite finlir... Sen jag börjat jobba står det mesta still inomhus, all ledig tid har lagts ute på sistone. Jag behöver lite inomhusinspiration. Egentligen kan jag bara gilla läget för det är hur ok som helst, men känslan över hur nöjd jag blir när något nytt projekt, stort eller minilitet, är ilandrott är såå skön... Därför kliar det i fingrarna:-)


Sovrum!


Atelje,som vi kallar det nu! Har innan kallats kort och gott Arbetsrum och lite mer flashigt Lounge! Här pysslar, syr, målar, pärlar och arbetar vi.  Här frodas kreativiteten då och då!
När vi flyttade in i huset i augusti 2009 var det ett sovrum här. Det första vi gjorde innan vi flyttade in var att riva väggen för att få en mer öppen ovanvåning, sovrummen räckte ändå. Resultatet blev mycket bra, en ljus ovanvåning som känns ganska rymlig. Nu går vardagsrummet och ateljen i ett, trappan delar det  i mitten!


Atelje!


Vårt mysrum/vardagsrum däruppe, här läser vi böcker, ser på tv, spelar Wii och myser - Tillsammans!

Fin Valborg!

U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar